4 клас. Індивідуальна форма навчання

Роботи для перевірки надсилати на сторінку у Viber Ржавчицька філія 4 клас

УКРАЇНСЬКА МОВА

20 квітня - 23 квітня 2020 року

Підручник: вправи 323 -328, правило с. 165.

Зошит із розвитку зв*язного мовлення: урок 14, с. 42 - 47

1. Шарада.— Назва цієї частини мови має той же корінь, що й іменник слово, префікс — в слова прийменник, а суфікс — що в словах іменник, прийменник, займенник.

Дуже то цікаве слово —

супроводить дієслово.

Це прислівник.

Так і зветься —

про кожну дію обізветься.

Достеменно все він знає

і оцінку власну має:

той працює гарно, добре,

швидко, вправно, своєчасно,

а той погано — і недобре,

і повільно, і невчасно.

Задаєш йому питання:

Де? Коли? Наскільки? Як?

Чому? Навіщо і для чого? —

відповість тобі він так:

пізно, вранці, тут, і як,

вгору, вниз і спросоння,

туди, сюди, попідвіконню...

На все відповідь він має,

про всі дії добре знає,

своїх думок не міняє.

2. Ознайомлення і правилом (с. 165).

3. Вправа 323 (виконується усно).

а) Творча бесіда за завданнями і запитаннями вправи 323 з підведенням до єдиного висновку: прислівники не змінюються.

б) Проблемна ситуація.

— Яке закінчення прислівника мелодійно!

— Пригадайте правило про закінчення прислівників і відразу знайдете відповідь на попереднє запитання. (Прислівники не мають закінчень — це незмінна частина мови.)

в) Ознайомлення з додатковим теоретичним матеріалом (с. 165).

4. Вправа 324

а) Відгадування загадки.

б) Робота з орфографічним словником (відшукування відгадок).

— Які орфограми є у словах трамвай, тролейбус!

в) Повторення правил культуру поведінки в транспорті.

г) Відшукування прислівників у загадці і записування їх за абеткою.

— На які питання відповідають записані прислівники?5. Творча вправа. (усно)

— Від поданих дієслів утворіть прислівники.

Сміється — смішно,  веселиться — ...,  радіє — ...,  сумує — ...,  хитрує — ...,  мудрує — ... .

6. Вибіркове списування

Текст 1

Вітерець легенько розносить довкола неповторну свіжість. Небо загадково висвічує лазурною блакиттю. Щедро всміхається сонечко. Дотик його промінців лагідно пробуджує від дрімоти землю.

Текст 2

Легенький вітерець розносить довкола неповторну свіжість. Загадкове небо висвічує лазурною блакиттю. Всміхається щедре сонечко. Лагідний дотик його промінців пробуджує від дрімоти землю.

— З першого тексту випишіть в колонку прислівники, а з другого — через рисочку прикметники, від яких утворились ці прислівники.

Легенько — легенький

загадково — загадковий

щедро — щедрий

лагідно — лагідний.

7. Вправа 326Вправа виконується послідовно за всіма завданнями вправи.

8. Вправа 327.

а) Утворення і запис синонімів до поданих прислівників.

Чудово — прекрасно, чудесно, незрівнянно, блискуче,

уміло — вправно, майстерно,

радісно — втішно, відрадно, зрадію,

довго — чимало, подовгу, довгенько,

ясно — світло, яскраво, сонячно, лагідно,

ніжно — лагідно, люб'язно, ласкаво, любенько.

швидко скоро, стрімко, хутко, мерщій, бистро, прудко, щодуху,

казково — напрочуд, дивовижно, навдивовижу, фантастично, неповторно.

— Які з поданих і дібраних прислівників можна використати у розповіді про веселку?

9. Каліграфічна хвилинка

Н Н Н й й вне вне вне вперед

На на аз аз назад назад назад

Не йдеш вперед — ідеш назад.

— Прочитайте прислів’я. Назвіть прислівники.

— Поставте питання до цих прислівників.

— Поміркуйте вголос, чому так кажуть: «Коли не йдеш вперед — ідеш назад».

— Зверніть увагу на правопис прислівників.

Сторінки зошита із розвитку зв*язного мовлення.


13 квітня - 17 квітня 2020 року

Підручник: вправи 315 - 322. Дати відповідід усно або письмово на запитання

на с. 322.

Зошит із розвитку зв*язного мовлення: урок 13, с. 38 - 41.

1. Робота над загадками з подвійним завданням.

а) прочитати загадки.

— Перше завдання: виписати із загадок дієслова минулого часу.

— Відгадати загадки та записати відгадки.

• Текло, текло й лягло під скло. (Річка)

• Лежало, поки лежалося,

а як припекло, то й сліду не зосталось. (Сніг)

•   Чекали мене і поля, і сади,

і діти просили: — Іди!

Пішов я. Поля пораділи,

і листям сади зашуміли.

І люди зробились веселі,

лише поховались в оселі.

Неначе у піжмурки граються —

покличуть мене — і ховаються. (Дощ)

•   Ой котилось коло,

коло-покотьоло,

всіх ласкаво гріло,

цілий день світило,

а під вечір коло,

коло-покотьоло,

дуже натомилось

спати в гай скотилося. (Сонце)

•   Балерина закружляла на підлозі край стола, притомилася, упала і в коробку спать лягла. (Дзига)

Скорочено позначте рід над виписаними дієсловами.

— У яких дієсловах минулого часу неможливо визначити рід? (У дієсловах, вжитих у множині.)

2. Вправа 315.

а) Читання  віршів, порівняння їх за змістом, з’ясування значень невідомих слів.

б) Висловлювання почуттів, викликаних віршами.

в) Спостереження і порівняння дієслів на -ся (-сь) і без -ся (-сь).

— Якого змісту набуде речення «А бабуся одягає, дідусь в чоботи взуває»,

якщо до дієслів одягає, взуває додати -ся?

Висновок. Дієслова на -ся (-сь) називають дію, спрямовану на самого виконавця (на себе), а без -ся (-сь) називають дію, спрямовану на іншу особу.

3. Вправа 316. Вибіркове списування

— Прочитати текст, добрати заголовок.

— Виписати з тексту дієслова на -ся.

— Визначити їхні час і число, позначте закінчення за зразком.

Поклонялася — мин. час, ми.

4. Вправа 317. Списування.

а) Читання речень. Обговорення орфограм.

б) Списування.

в) Самостійне виконання завдання 3.

— Підкреслити дієслова минулого часу, визначити число, а в однині — рід.

5. Вивчення правила правопису і вимови -шся, -ться (с. 162), опрацювання таблички «Правильно вимовляй і пиши».6. Вправа 319. Робота з прислів*ями.

а) Читання прислів’їв і пояснення їх змісту.

б) Списування прислів’їв, розкриваючи дужки.

— Поясніть написання не з дієсловами.

в) Вправляння у правильній вимові дієслів на -шся, -ться.

— Виберіть два прислів’я і прочитайте їх так, ніби виступаєте на сцені театру.

г) Визначення часу і особи дієслів на -ся.

7. Вправа 320. Повторення про дієслово як частину мови

а) Читання вірша, визначення його головної думки.

б) Виписування дієслів з вірша. Позначення закінчень.

в) Розбір одного з дієслів вірша теперішнього часу (на вибір) як частини мови за поданою схемою (додаток 8).8. Вправа 321. Робота над реченнями

— Прочитайте речення, з’ясуйте значення невідомих слів.

— Підкресліть в них головні члени.

— Прокоментуйте, якими частинами мови виражено головні члени речення

Сторінки зошита з розвитку зв*язного мовлення.


06 квітня - 10 квітня 2020 року

В підручнику виконати вправи №307 - 314.

1. Вправа 308

а) Читання слів.

— Які букви пропущено в словах? (Е, и.)

— У яких дієсловах легко вставити пропущені букви? (У словах, де пропущені букви позначають наголошені звуки.)

— В інших словах пропущена буква позначає ненаголошений звук, тому це викликає труднощі при написанні.

б) Ознайомлення з правилом і таблицею (с. 158).

в) Письмове виконання вправи, завдання 4

2. Самостійна робота (з наступною самоперевіркою).

— Спишіть прислів’я, вставляючи пропущені букви в дієсловах. Скористайтеся таблицею на с. 158.

• Якщо зранку попрацю...ш — потім не пожалку...ш.

• Не побіга...ш — не пообіда...ш.

• Через вікно весь світ не побач...ш.

• Одним пальцем голки не вдерж...ш.

3. Каліграфічна хвилинка (творчого характеру).

уть уть уть ють ють ють ать ать ать ять ять ять

— Складіть якнайбільше дієслів 3-ої особи множини теперішнього часу на тему «Дитячі розваги».

Початок такий:    Вони танцюють, ...

4. Вибіркове списування (вправа 311).

а) Читання тексту, з'ясування незрозумілих слів.

б) Добір заголовка до тексту.

в) Вибіркове списування.

— Випишіть виділені речення. Підкресліть дієслова-присудки (завдання 2).

— За допомогою питань і особового займенника визначте рід дієслів-присудків.

5. Вправа 312. Слова для самоперевірки: спливали, народилася, змінилася, минали, донесли, доводилося.

6. Тренувальне списування.

  Я довго блукав у лісі. Наді мною шуміли столітні дерева. Пожовкле од крижаного подиху осені листя надало додолу і вкривало землю золотистим килимом... Воно шелестіло під ногами і щось журливо співало. А до цієї мелодії приєднувалась ще друга. До мене донісся хвилею якийсь звук. Тихо прокотився понад похмурими вітами і замовк у темній долині.

— Підкресліть дієслова минулого часу. Визначте їх число і рід.

— Серед дієслів минулого часу назвіть ті. шо виражають завершену дію. (Донісся, прокотився, замовк.)


30 березня - 03 квітня 2020 року

Виконати в підручнику вправи 286 - 305. Вивчити правила на с. 153, 154 -155,

156 -157.

Вправа 295.

а) Читання тексту, з’ясування значень невідомих слів.

б) Відшукування в тексті дієслів, визначення дієслів майбутнього часу.

— Яку дію називають дієслова майбутнього часу?

в) Виписування з тексту дієслів майбутнього часу. (Дасть, прийде, заграє, застигне, припадуть, зупиниться, слухатиме.)

Вправа 296. Розгляд таблиці «Змінювання дієслів майбутнього часу». с.150 -151

Вправа 297.

а) Виписування парами дієслів з вірша М. Коцюбинського (1) і зміненого тексту цього вірша (2)

б) Визначення часу дієслів.

Вірш 1 — дієслова майбутнього часу, вірш 2 — дієслова теперішнього часу.

в) Позначення закінчень у дієсловах майбутнього і теперішнього часу.

Майбутній час

Теперішній час

Висновок. Дієслова майбутнього часу, які відповідають на питання що зробить? що зроблю? що зробимо? iн., мають такі самі особові закінчення, як і дієслова теперішнього часу (с. 151).

Вправа 299 . Усно. Спостерігаєте за закінченнями дієслів у першій особі. Порівнюєте їх у теперішньому і майбутньому часі, в однині та множині. Висновок підтверджуєте правилом на  с. 153.
Вивчити правило (с. 153).

Вправа 300.

а) Читання вірша, з’ясування значень невідомих слів, рубрика «Слово про слово»,

с. 153.

б) Висловлення почуттів, викликаних поезією Д. Павличка «Рідна мова».

в) Зміна особи виділених дієслів з 2-ої особи однини на 1-шу особу множини.

г) Виписування дієслів за зразком.

— Позначте закінчення дієслів, поясніть їх правопис.

Списування з граматичним завданням.

— Прочитайте і перепишіть. Замість крапок поставте потрібні букви. Доведіть правильність свого вибору.

Ми з Оверком друж...мо,

жив...мо — не туж...мо:

разом ход...мо до школи,

поруч в класі сид...мо,

разом з школи ід...мо

і не свар...мось ніколи.

Ми з ним діл...мось усім,

бо на те ж ми й друзі з ним!

І. Муратов

— Визначте особу і число ужитих у вірші дієслів.

— Усно змініть дієслова з 1-ої особи множини на 2-гу особу множини в теперішньому часі.

Каліграфічна хвилинка.

В В В ову як як орб зн айд еш знайдеш

В голову як в торбу, що знайдеш, те й сховаєш.

— Поясніть, як ви розумієте зміст прислів’я.

— Знайдіть у прислів'ї дієслова. Визначте їх особу, число, час. Позначте закінчення цих дієслів.

Вправа 302. Усно. Спостерігаєте за закінченнями дієслів у другій особі. Порівнюєте їх у теперішньому і майбутньому часі, в однині та множині. Висновок підтверджуєте правилом на  с. 154 - 155.

Вправа 303.

Прочитайте і відгадайте загадку. (Тінь.)

— Випишіть дієслова, позначте у них закінчення.

— Доберіть спільнокореневі дієслова до слова-відгадки, запишіть їх і розберіть за будовою.

Тінь —

Вправа 304 . а)  Читання вірша, з’ясування значень невідомих слів.

б)  Вибіркове списування дієслів теперішнього часу.

— Випишіть дієслова теперішнього часу. Поставте їх в усіх особових формах однини і множини. Позначте закінчення. Поясніть правопис закінчень.

Думаєш—  

Чую —

Трясеться —

в)  Робота над віршем.

— Яка головна думка вірша?

— Доберіть заголовок до вірша Валентина Бичка.

— Відшукайте в тексті і прочитайте з правильною інтонацією питальне речення, розповідне і спонукальне.

— Відшукайте речення з окличною інтонацією. Яке воно за метою висловлювання? (Ну заспокойсь!— спонукальне.)

Усно. Спостерігаєте за закінченнями дієслів у першій особі. Порівнюєте їх у теперішньому і майбутньому часі, в однині та множині. Висновок підтверджуєте правилом на  с. 153.


16 березня - 20 березня 2020 року

Download
Тема. Дієслово
Списування.pdf
Adobe Acrobat Document 58.9 KB

РОЗВИТОК ЗВ*ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. НАУКОВИЙ ОПИС РІЧКИ ДНІПРО

Download
Річка Дніпро.pdf
Adobe Acrobat Document 72.2 KB
Download
Алгоритм роботи.pdf
Adobe Acrobat Document 534.1 KB
Download
Зразки текстів.pdf
Adobe Acrobat Document 57.3 KB

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

20 квітня - 24 квітня 2020 року

Підручник с.166 - 170.

1. Опрацювання першої частини казки

— Від чийого імені ведеться розповідь у казці?

— Про що розмірковує хлопчик?

— Кого він називає своїм другом?

— Знайдіть опис Компутика.

— Куди потрапив герой разом з Компутиком?

— Як ви вважаєте, чому планета має таку назву?

— Знайдіть її опис.

Якими були місцеві жителі?

— Що відчув хлопчик, сидячи на горі?

— Про кого він постійно думав?

— Що пригадував?

2. Опрацювання другої частики казки

— Що трапилося з екраном?

— Які почуття охопили героя?

— Як змінилося небо?

— Що хлопчик побачив високо вгорі?

— Чому йому вдалося впізнати нашу планету?

— Про кого знову згадав хлопчик?

— Від кого сподівався отримати допомогу хлопчик?

— Що розповідав хлопчикові невидимий голос?

— Знайдіть і прочитайте роздуми хлопчика про своє відношення до Сашка.

— Що йому вдалося збагнути?

3. Опрацювання третьої частини казки

— Хто повернув хлопчика додому?

— До кого він забіг по дорозі до школи?

— Що йому розповів Сашко?

— Так хто ж справжній друг хлопчика? Доведіть свою думку.

— Що у казці вас вразило, що — здивувало?

— Коли ви хвилювалися найбільше?

— Знайдіть у тексті, який із рядків казки виражає її головну думку, та поясніть свій вибір.

4. Поділ тексту на мікрочастинки. Складання докладного плану. Зразок плану

1. Непросто знайти друга.

2. Поведінка Сашка.

3. Друг Компутик.

4. Планета Тайн.

5. Краса планети.

6. Надокучлива гра.

7. Сигнал Компутика.

8. Темний екран.

9. Самотність на чужій планеті.

10. Згадка про Сашка.

11. Мрія намалювати жителів планети.

12. Уявна розмова.

13. Розуміння прийшло.

14. Неуважність до друга.

15. Пробудження.

16. Зустріч із Сашком.

17. Розмова.

18. Здивування хлопця.

19. Кулька з написом „таємниця”.

Марія Чумарна "Казка про друга". Тестування

1. Комп’ютерного друга звали:

а) Сашко;                  б) Комп*ютик;                 в) Компутик.

2. Небо на планеті Тайн було:

а) рожевим;              б) золотистим;                в) жовтим.

3. Звірі на планеті Тайн жили:

а) у горах;                  б) у клітках;                     в) у підземеллях.                        

4. Влітку друзі будували фортецю з:

а) піску;                       б) камінців;                     в) конструктора.

5. Друзі збиралися будувати з конструктора «Лего»:

а) будинок;                 б) автомобіль;               в) місто.

6. Про що жалкував хлопчик?а) Що не може залишитись на планеті Тайн;

б) що Компутик не вміє розмовляти;

в) що Сашко не бачить планету Тайн.

7. Планета Земля була схожа на:

а) м*яч;                         б) кульку;                       в) глобус.

8. Сашко гарно вміє малювати:

а) спортивні автомобілі;

б) літаки і вертольоти;

в) фантастичних істот.

9.  Щоб мати друга, треба вміти:

а) слухати;                     б) грати;                           в) бути другом.

10. По дорозі до школи хлопчик забіг:

а) до Сашка;                 б) до мами;                      в) в магазин.

11.  На блискучій кульці був напис: а) "Таємниця";            б) "Дружба";                    в) "Доброта".

12. На уроках хлопчик був:    

а) спокійним;               б) схвильованим;          в) радісним.

                   

13 квітня - 17 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 160 -166

1. Біографічна довідка

— Всеволод Зіновійович Нестайко народився ЗО січня 1930 року в м. Бердичів на Житомирщині в сім'ї службовця. Коли Всеволоду було три роки, разом з іншими січовими стрільцями загинув його батько. Йшов страшний 1933 рік, і сім'я, рятуючись від голоду, переїхала до родичів у Київ. Тож усе своє свідоме життя Всеволод Нестайко прожив у Києві. Як пише сам письменник: „І хоч би де мені доводилось побувати, хай навіть у найцікавішій подорожі, коли я повертаюсь до Києва, серце у мене б'ється від радісного хвилювання зустрічі з рідним містом”. Коли Всеволод Нестайко був маленьким хлопчиком, він страшенно хотів швидше вирости і стати великим та дорослим. „Може тому, що я був справді малий на зріст, чи не найменший у класі. Малий, худий та ще й рудий. Як вогонь червоний. Мене дражнили "Море горить!", "Пожежна команда". А ще в класі мене називали Рудий африканський їжачок”,— згадує письменник. І щоб швидше вирости, Всеволод годинами стояв під дощем і спати лягав о сьомій. Отак уві сні і нетерплячці В. Нестайко і не зогледівся, як несподівано виріс майже, під два метри і перестав бути рудим. „І раптом збагнув, що даремно поспішав вирости, що дитинство — найпрекрасніша, найщасливіша пора людського життя. І так мені захотілося повернутися назад! Назад — у дитинство. Та нема у часу дороги назад”,— зізнається він. І все ж таки Всеволод Зіновійович Нестайко знайшов цю дорогу. А пролягла вона через уяву і фантазію. Він почав подумки повертатися у дитинство — писати для дітей веселі і мудрі книги.

Майже п'ятидесятилітній шлях у дитячій літературі він засвідчив виданням близько тридцяти книжок оповідань, казок, повістей і п'єс. Найвідоміші з них — „В Країні сонячних Зайчиків” (1959), „Супутник ЛІРА-3” (1960), „Космо-Натка” (1963), „Робінзон Кукурузо” (1964), „Тореадори з Васюківки” (1973), „Одиниця з обманом” (1976), „Незвичайні пригоди в лісовій школі” (1981), „Загадка старого клоуна” (1982), „П'ятірка з хвостиком” (1985), „Незнайомка з Країни Сонячних Зайчиків” (1988), „Слідство триває”, „Таємничий голос за спиною” (1090), „Неймовірні детективи” (1995) та ін. Книги В. 3. Нестайка перекладено двадцятьма мовами.2. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

— Чому Шурко не злюбив Шуру?

— Чому Ольга Борисівна посадила його на першу парту?

— Чим Шура дратувала Шурка?

— Як хлопчик почав мучити однокласницю?

— Як Шура реагувала на образи?

— Ким мріяла бути Шура?

— Чому Шурко терпіти не міг лікарів?

— Яке прізвисько він придумав Шурі?

— Чому Шурко потрапив до лікарні?

— Як він уперше зустрівся з мамою Шури?

— Яка розмова відбулася між ними? Прочитайте.

— Чому змінилося його ставлення до лікарів?

— Хто з'явився наступного дня біля лікарняного ліжка Шурка?

— Що вона розказала своєму однокласнику?

— Як Шура наступного разу відвідала Шурка?

— Чи Шурі і Шурку вдалося стати справжніми друзями?

3. Поділ оповідання на логічно завершені частини. Добирання заголовків.

Зразок плану

1. Шурко сидить за однією партою з Шурою.

2. Шурко потрапив до лікарні.

3. Зустріч з добрим лікарем.

4. Відвідини Шури.

5. Шура і Шурко потоваришували.

4. Вправа на розвиток техніки читання.Пронумерувати речення у порядку розвитку подій.

А поруч нього мовчазне...

(2)

Відтоді Шурко став називати...

(4)

А втім, він сам винен,...

(1)

І потихеньку Шурко став...

(3)

Другого дня прокинувшись,...

(5)

Через два тижні Шурко вперше...

(7)

Хлопчик від несподіванки здригнувся...

(6)

5 Робота за ілюстрацією.

— Розгляньте ілюстрацію до цього оповідання.

— Кого художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?

— Який настрій вони створюють? Як передають характер персонажів оповідання?

— Яким рядкам оповідання відповідає ілюстрація?

— Які малюнки створили б ви за сюжетом оповідання?

В. Нестайко «Шура і Шурко»

Тестування

   1. Автор твору "Шура і Шурко"

          а) Василь Сухомлинський;

          б) Леся Українка;

          в) Всеволод Нестайко;

          г) Анатолій Костецький.

  2. Вчительку Шурка звали:

         а) Олена Вікторівна;

         б) Ольга Борисівна.;

         в)  Ольга Семенівна;

         г)  Наталія Петрівна.

 3. Хто була та дівчинка, в якої було таке саме імя?

       а) сестричка;

         б) сусідка по парті;

         в) подружка;

         г) сусідка по вулиці

 4. Як звати друзів Шурка?

         а) Коля і Вася;

         б) Сєвка і Толя;

         в) Саша і Петя;

         г) Сергій і Юрко.

5. Шурко називав Шуру:

         а) Лікаркою;

         б) Плаксійкою;

         в) Айболитькою.

6. Як звати лікарку, яка робила операцію Шуркові?

         а) Клавдія Василівна;

         б) Надія Григорівна;

         в) Ніна Степанівна.


06 квітня - 10 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 155 - 158. Прочитати статті, попрацювати на виразністю віршованих творів, дати відповіді на запитання.

1. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання с. 156 - 157

— Прочитайте перші рядки вірша. Як ви їх розумієте?

— Про що розмірковує хлопчик?

— Про що він мріє?

— Коли в нього виникла ця мрія?

— Чому він хоче перерости Сергія?

— Чому він зараз не наважується захистити дівчинку?

— Що б ви йому порадили?

2. Робота за ілюстрацією с. 157

— Розгляньте ілюстрації до вірша.

— Кого художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?

— Який настрій вони створюють? Як передають характер персонажа вірша?

— Яким рядкам вірша відповідає ілюстрація?

— Які малюнки створили б ви за сюжетом вірша?

3. Гра „Письменник”

— Правильно прочитайте зашифроване оповідання.

РЕЧГОВІ

реЧгові дуйть од лошки ніраше. реТба мивити шодку, липоти вітки. го- Сьодні речгують няЛьо ренкоПет і ляО роМоз. ляО кривідла ківно. няЛьо ні- прис рейдук. рийПшла чивтелька леОна сиВалівна. заНеромба року.

4. Гра „Знайдіть рими та доберіть свої”.

Микола — ... (футбола).

Житті — ... (іти).

Слава — ... (справа).

Твою — ... (стою).

Дні — ... (мені).

Самоката — ... (пускати).

Скоріш — ... (спішиш).

Цуценя — ... (дня).

5. Робота за ілюстраціями с. 158

— Розгляньте ілюстрації до цього вірша.

— Кого художник зобразив на ілюстраціях? Які кольори він використав?

— Який настрій вони створюють? Як передають характер персонажів вірша?

— Яким рядкам вірша відповідають ілюстрації?

— Які малюнки створили б ви за сюжетом вірша?


30 березня - 03 квітня 2020 року

Опрацювати текст та завдання в підручнику: с. 151- 153.

Тест до казки Джанні Родарі «Дорога, що нікуди не вела» за підручником

1.Куди вели 3 дороги?

А) 1-в ліс, 2-до міста, 3-до моря;
Б)1-до міста, 2-нікуди, 3-в ліс;
В)1-до моря, 2-до міста, 3-нікуди.

2.Як прозвали Мартіно?

А) Дурна Голова;
Б) Вперта Голова;
В) Впертий Мартіно.

3.Що було обабіч третьої дороги?

А) море; Б) місто; В) живопліт.

4.Кого в тунелі зустрів Мартіно?

А) пса; Б) ведмедя; В) вовка.

5.Що побачив Мартіно за гратами?

А) ліс; Б) палац; В) свій дім.

6)Що привіз Мартіно для друзів?

А) батоги; Б) подарунки; В) камінці.

Дати письмово відповіді на запитання в підручнику на с. 154 "Перевір свої досягнення"


16 березня - 20 березня 2020 року

О С. Пушкін "Казка про царя Салтана..." (переклад Наталі Забіли).

Опрацювати матеріал підручника с. 136 - 142. Дати відповіді на запитання.

Download
Презентація
О.С.Пушкін Казка про царя Салтана.pdf
Adobe Acrobat Document 9.4 MB
Download
Текст для читання
О.С.Пушкін Казка про царя Салтана повна
Adobe Acrobat Document 77.5 KB
Download
Самоперевірка. Тест
Казка про царя Салтана.pdf
Adobe Acrobat Document 62.4 KB

Мультиплікаційний фільм "Казка про царя Салтана" (Союзмультфільм)

https://www.youtube.com/watch?v=q-yO_m3FKJk

Г. К. Андерсен "Гидке каченя" (скорочено)

Опрацювати матеріали підручника с. 143 - 150. Дати відповіді на запитання.

Download
Текст для читання
Казка Гидке каченя (повністю).pdf
Adobe Acrobat Document 83.3 KB
Download
Презентація
Г.К.Андерсен Гидке каченя.pdf
Adobe Acrobat Document 1.7 MB

Переглянути мультиплікаційні фільми за казкою Г.К.Андерсена: https://www.youtube.com/watch?v=iMZLeGiI-YQ

https://www.youtube.com/watch?v=HkniwSaUjwU

Download
Самоперевірка. Тест
Г.К.Андерсен Гидке каченя.pdf
Adobe Acrobat Document 79.4 KB

МАТЕМАТИКА

20 квітня - 24 квітня 2020 року

В підручнику: № 996 - 1027.

1. № 997 

1) 900 : 36 = 25;                         2) 806 + 806 : 31 = 806 + 26 = 832.

2. № 998.

3. №1001.

Розв’язання:

1) 108 + 72 = 180 (ц)— з двох ділянок;

2) 12 + 6 = 18 (га) — на двох ділянках;

3) 180 : 18 - 10 (ц) — середня врожайність.

Відповідь: 10 ц середня врожайність.

4. №1005.                    12 168 : 52 = 234

5. №1006.                   

3612 : 84 = 43                    3772 : 82 = 46

13 902 : 42 = 331               14 147 : 43 = 329

6. №1007.

Розв’язання:

I спосіб

1) 12 ∙ 7 = 84 (т) — 7 самоскидів за 1 рейс;

2) 1932 : 84 = 23 (рейси) — робив кожен самоскид.

II спосіб

1) 1932 : 12 = 161 (рейс) — зробили всі самоскиди;

2) 161 : 7 = 23 (рейси) — кожен.Відповідь: 23 рейси робив кожен самоскид.

7. № 1008.

Розв’язання:

1) 24 ∙ 25 = 600 (ц) — з першої ділянки;

2) 32 ∙ 15 = 480 (ц) — з другої ділянки;

3) 600 + 480 = 1080 (ц) — з двох ділянок;

4) 25 + 15 = 40 (га) — дві ділянки;

5) 1080 : 40 = 27 (ц) — середня урожайність.

Відповідь: 27 ц — середня урожайність жита з ділянок.

8. №1009.

200 - х > 42

х < 200 - 42

х < 158

Відповідь: найбільше значення х = 157.

9. №1014.Відповідь: (28 + 30 + 32 + 44 + 26) : 5 = 32.Висновок. Для знаходження середнього арифметичного чисел необхідно їх суму поділити на кількість цих чисел.

10. №1015

Розв’язання:

1) 144 - 34 = 110 (км) — до Києва;

2) 306 + 34 = 340 (км) — до Харкова.

Відповідь: до Києва буде 110 км, а до Харкова — 340 км. Під час розв’язання завдання можна спостерігати таку, властивість суми: якщо від одного з доданків відняти, а до другого додати одне й те саме число, то сума не зміниться.

11. №1016

Розв’язання:

1) 30 ∙ 3 = 90 (кг) — з 3 ар;

2) 50 ∙ 2 = 100 (кг) — з 2 ар;

3) 100 + 90 = 190 (кг) — з ділянки;

4) 3 + 2 = 5 (ар) — усього;

5) 190 : 5 = 38 (кг) — з одного ара середня врожайність.

Відповідь: 38 кг — середня врожайність пшениці з 1 ара.

12. №1020.

13. №1021

46 057 : а, якщо а = 53                          46 057 : 53 = 869

b : 64, якщо b = 49 536                         49 536 : 64 = 774

14. №1023

7176 : 23 = 312                               1122 : 17 = 66

9889 : 31 = 319                               6059 : 73 = 83

15. №1024

Розв’язання:

1) 70 + 18 = 88 (кг) — маса бочки з розсолом та огірками разом;

2) 4 т 840 кг = 4840 кг;

4840 : 88 = 55 (боч.) — навантажили;

3) 70 ∙ 55 = 3850 (кг) — огірків навантажили;

3850 кг = 3 т 850 кг.

Відповідь: 3 т 850 кг огірків навантажили на машину.

16. №1025

Розв’язання:

1) 45 ∙ 6 = 270 (кг) — з 6 ар;

2) 41 ∙ 2 = 82 (кг) — з 2 ар;

3) 6 + 2 = 8 (ар) — усього;

4) 270 + 82 = 352 (кг) — усього;

5) 352 : 8 = 44 (кг) — середня врожайність.

Відповідь: 44 кг — середня врожайність ячменю.


13 квітня - 17 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати № 968 - 995. Виконати самостійну роботу.

1. № 969

— Розглянь обчислення

— Порівняйте записи письмового знаходження числових значень добутків.

1578 ∙ 43 = 67 854                           1578 ∙ 403 = 635 934

— Зробіть висновок, давши відповідь на запитання.

— Чому другий неповний добуток у першому прикладі підписано під десятками, а в другому прикладі — під сотнями?— Чому в другому прикладі множимо на трицифрове число, а неповних добутків два?2. № 970. Виконати числові вирази з самоперевірко

257 301,  421616, 767 685,  254 940

3. № 971. Задача на чотири дії. 1) х   2) Х  3) +  4) -

Відповідь: 1131 км залишилося пролетіти літаку.

4. № 972. Задача на дві дії.Відповідь: 69 м — ширина другої ділянки.

5. № 973. Задача на три дії.

Вираз: 36 : (36 : 3 - 3) = 4 (год).Відповідь: 4 години витратив велосипедист на зворотний шлях.

6. № 974. Обчислити значення виразів.— Знайдіть найбільше і найменше значення х, щоб нерівності були істинними.

Відповіді:  найбільше — 349, найменше — 240; найбільше — 170, найменше — 9.

7. Самостійна робота

Варіант 1

1. Знайти частки й остачі письмово.

           530 : 80 270 : 50                        474 : 90 164 : 40

2. Розв’язати рівняння.

х : 28 = 46 840 : х = 20

3. Обчислити.

4. Розв’язати задачу.

Дві бригади зібрали разом 300 кг полуниць. Перша бригада зібрала 6 ящиків полуниць, а друга — 4 ящики. Скільки кілограмів полуниць зібрала кожна бригада?

5. Додаткове завдання

Мотоцикліст за три дні проїхав 980 км. За перші два дні він проїхав 725 км, при цьому він на другий день проїхав на 123 км більше, ніж на третій день. Скільки кілометрів він проїхав у кожен з цих трьох днів?

8. № 979. Самоперевірка

453 : 62 = 7 (ост. 19)       505 : 74 = 6 (ост. 61)

9. № 980. Задача на три дії.Відповідь: на 3 години другий поїзд був у дорозі більше, ніж перший.

10. № 982. Задача. Самоперевірка

Розв’язання:

1) 207 + 195 + 204 = 606 (кр.) — за три рази;

2) 606 : 3 = 202 (кр.) — у середньому.

Відповідь: 202 кроки в середньому до школи.

11. № 983. ЗадачаВідповідь: 880 кг меду одержать з 3/4 га липових насаджень.

12. Усний рахунок1. Укажіть стрілкою маршрут від найменшої відповіді до найбільшої.2. З’єднайте стрілками приклади з однаковими відповідями.

13. № 988. Вирази з остачею. Самоперевірка

 34 (ост. 3), 10 (ост. 16),  36 (ост. 6), 48 (ост. 4)

14. № 989. Задача на дві діїВідповідь: 82 кг — маса одного осетра

15. № 990. ЗадачаВідповідь: 2 сукні можна пошити.

15. Усна робота над задачею № 991. Опрацювання правила на с. 157

16. № 992. Задача на середнє арифметичне.Відповідь: 1 кг 900 г — середня маса кролів.

17. № 993. Числові вирази з буквенними данимиВідповіді: 60; 61; 69; 72; 120; 160; 220.


06 квітня - 10 квітня 2020 року

В підручнику № 935 - 967

№ 935

План розв’язування.

1) На скільки кілометрів менше пролетів перший вертоліт, ніж другий?

2) Яка швидкість вертольотів?

3) Скільки годин був у польоті перший вертоліт?

4) Скільки годин був у польоті другий вертоліт?

Відповідь: 3 години був у польоті перший вертоліт, 5 годин був у польоті другий вертоліт.

№ 937 Відповіді для самореревірки: 714850, 113616, 787320, 1143398№ 938. Знайти зайве значення х. х = 33, х = 828, х = 333.

№ 939. Числові вирази записати і виконати письмово по діях.

Самоперевірка. Відповіді: 13 236, 239 079

№ 942 .Виконайте обчислення (усно) та перевірте себе.

1 т : 20 = 1000 кг : 20 = 50 кг

1 ц : 20 = 100 кг : 20 = 5 кг

1 т - 20 кг = 1000 кг - 20 кг = 980 кг = 9 ц 80 кг

1 ц - 20 кг = 100 кг - 20 кг = 80 кг

2 кг 500 г ∙ 2 = 5 кг

3 м 50 см ∙ 4 = 14 м

№ 944. Звіритися за розв*язком.

8349 м 76 см ∙ 48 = 400 км 788 м 48 см

5 м 25 см ∙ 24 = 126 м

7 ц 8 кг ∙ 45 = 31 т 8 ц 60 кг

24 кг 800 г ∙ 35 = 868 кг

11 см 5 мм ∙ 66 = 759 см

5 м 42 см ∙ 50 = 271 м

№ 945. Задачі на 4 дії. Задача 1. Відповідь: 16 рейсів робив перший шофер і 14 рейсів — другий. Задача 2. Відповідь: 560 ц цементу перевіз перший шофер і 490 ц — другий.№ 946. Відповідь: 12 кг 750 г маса 25 кексів.

№ 947.

1) Р = 2 ∙ (а + а);  Р =144 см;

2) S = а ∙ а; при а = 36 см; S = 1296 см2.

№ 948. Задача на 4 дії.  Відповідь: 11 рейсів було зроблено першого дня і 5 рейсів другого дня.

№ 950. 

Відповідь: кабачок важить 500 г.

2) х + 200 = 500 + 5000

х + 200 = 5500

х = 5500 - 200

х = 5300 (г)

Відповідь: кавун важить 5 кг 300 г.

№ 951.

№ 953.

№ 954. Які компоненти відомі?

— Запишіть умову, склавши таблицю.

Задача на 4 дії. Відповідь: 7 днів працював перший маляр, 5 днів працював другий маляр. № 955. Звірити рішення за зразком.

1) 16 кг 450 г ∙ 3 = 16 450 ∙ 3 = 49 350 (г) — маса 3 посилок;

2) 12 кг 150 г ∙ 2 = 12 150 ∙ 2 = 24 300 (г) — маса 2 посилок;

3) 49 350 + 24 300 = 73 650 (г) — маса всіх посилок;

4) 100 000 - 73 650 = 26 350 (г) — менше.

Відповідь: на 26 кг 350 г — загальна маса всіх посилок менша за 100 кг.

№ 956. Відповідь: 4992 м2 площа ділянки.№ 960. Самоперевірка. 734 593, 619 512, 103 944, 269 800.

№ 961. Записати числовий вираз та виконати обчислення по діях.
137 ∙ 239 + 247 500 = 32 743 + 247 500 = 280 243

№ 962. Задача на 4 дії. 1) :, 2) :, 3) +, 4) :.

Відповідь: через 6 годин після виїзду автомобілі зустрілись.№ 963. Зразок умови задачі.  Відповідь: через 6 годин автомобілі зустрінуться.

№ 964. Самоперевірка.

               

30 березня - 03 квітня 2020 року

В підручнику виконати номери: 911 - 934.

Підказки:

№ 912 - знайди зайву відповідь   408   484   384.

№ 913 - самоперевірка.

№ 915 рівняння для розв*язання 32*х - 30-х = 100

№ 916 Відповідь: 20 кг яблук клали в кожен ящик.

№ 923 Відповіді для самопервірки: 2835, 3042, 5494, 2550, 4070.

№ 924 1) - одна дія, 2)  дві дії  Відповідь: 24 грн коштує 1 м тканини, 3) три дії
Відповідь: 72 грн заплатив другий покупець.

№ 925 Перевірити розв*язок за зразком.

1) 2 кг 600 г ∙ 2 = 2600 г ∙ 2 = 5200 г — важить цілий кавун;

2) 5200 : 5 = 1040 (г) — важить 1/5 частина кавуна.

Відповідь: 1040 г важить 1/5 частина кавуна.

№ 928 Відповідь: 195 г важить 1/4 частина торта.

№ 930  Знайти зайву відповідь: 16560, 43428, 15200, 56256, 53868.

№ 931. Розв*язати задачу за планом.

— Які компоненти відомі?

— Що відомо в задачі?

— Що потрібно дізнатися?

— Яка величина в задачі однакова?

— Що потрібно знати, щоб відповісти на питання задачі?

— На скількох машинах відправили 9 т капусти?

Відповідь: 21 т капусти відправили у другий день.

№ 932. Відповідь: 10 кг — маса одного ящика печива.


16 березня - 20 березня 2020 року

Download
Письмове ділення з остачею №876-884.pdf
Adobe Acrobat Document 75.9 KB
Download
Письмове ділення трицифрових чисел №885-
Adobe Acrobat Document 80.1 KB
Download
Ділення круглих багатоцифрових чисел №89
Adobe Acrobat Document 66.5 KB
Download
Ділення багатоцифрових чисел. №902-910.p
Adobe Acrobat Document 69.7 KB

ПРИРОДОЗНАВСТВО

20 квітня - 24 квітня 2020 року.

Практичне завдання. За допомогою інтернет - ресурсів та додаткової літератури ознайомитися з рослинним та тваринним світом Первомайщини.


13 квітня - 17 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 151 - 161, параграфи 46 та 47.

Download
Презентація
Кримські гори.pdf
Adobe Acrobat Document 644.3 KB
Download
Презентація
Охорона природи.pdf
Adobe Acrobat Document 773.8 KB

06 квітня - 10 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 142 - 151, параграфи 44, 45.

Download
Презентація
Степова зона.pdf
Adobe Acrobat Document 662.2 KB
Download
Презентація
Гори Карпати.pdf
Adobe Acrobat Document 1.0 MB

30 березня - 03 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 134 - 142, параграфи 42, 43.

Download
Презентація
Мішані ліси.pdf
Adobe Acrobat Document 8.0 MB
Download
Презентація
Лісостеп.pdf
Adobe Acrobat Document 7.6 MB

16 березня - 20 березня 2020 року

Download
Презентація
Чорне море.pdf
Adobe Acrobat Document 255.4 KB
Download
Презентація
Азовське море.pdf
Adobe Acrobat Document 8.8 MB
Download
Презентація
Грунти України.pdf
Adobe Acrobat Document 5.3 MB
Download
Презентація
Природні зони України.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

Я У СВІТІ

20 квітня - 24 квітня 2020 року.

Виконати навчальний проект: "Подорожуємо країнами світу" (країна на вибір учня).


13 квітня - 17 квітня 2020 року

Download
Презентація
Волонтерство як добровільна діяльність.p
Adobe Acrobat Document 2.4 MB

06 квітня - 10 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 135 - 139.

Download
Презентація
Європейський союз.pdf
Adobe Acrobat Document 1.8 MB

16 березня - 03 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 123 - 126, 130 - 131, 139 - 145.

Download
Презентація
Культурна спадщина народу.pdf
Adobe Acrobat Document 585.2 KB
Download
Презентація
Українські спільноти.pdf
Adobe Acrobat Document 1.0 MB
Download
Презентація
Ти і світ людей.pdf
Adobe Acrobat Document 1.3 MB

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

Download
Підручник
Muzyka_4klas_Lobova_2015.pdf
Adobe Acrobat Document 9.2 MB

20 квітня - 24 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 154 - 159.

Прослухати музичні твори:

- Людвіг ван Бетховен "Варіації на українські теми":

https://www.youtube.com/watch?v=HGztJ-tGDgU

- Арам Хачатурян "Гопак" (з балету "Гаяне"):

https://www.youtube.com/watch?v=H-9OGCOzris Прослухати і заспівати пісню "Калинова Україна" музика і слова Н. Май: https://www.youtube.com/watch?v=2SIF-JGABpo


13 квітня - 17 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 148 - 153

Прослухати музичний твір Сергія Рахманінова "Рапсодія на тему Паганіні": https://www.youtube.com/watch?v=4SdUDeLN4WM.

Прослухати музичний твір "Гроза"  (із циклу "Пори року") Антоніо Вівальді:

https://www.youtube.com/watch?v=6lT8it3eQls&pbjreload=10

Прослухати і заспівати пісню "Цвіт землі" музика О. Злотника, слова М. Сингаївського: https://www.youtube.com/watch?v=ZvO6QZ7K9Sc


06 квітня - 10 квітня 2020 року.

В підручнику опрацювати с. 142 - 147.

Прослухати Сергія Рахманінова "Богородице Діво, радуйся" (з хорового циклу "Всенощне..." : https://www.youtube.com/watch?v=ReM55_yYlAc

Прослухати пісню "Молитва" на музику Миколи Ведмедері:

https://www.youtube.com/watch?v=MZQhumTQoas

Прослухати і заспівати пісню "Колискова" музика В.А. Моцарта - Б.Фліса:

https://mp3party.net/music/511045


16 березня - 03 квітня 2020 року

Прочитати с. 122-141 підручника.

Прослухати музику до пісні "Наша рідна Україна": https://www.youtube.com/watch?v=r_xcg0ZRspQ

Угорський народний танець "Чардаш": https://www.youtube.com/watch?v=O424lI-bYdE

Р. Паулс "Золоте весілля": https://www.youtube.com/watch?v=xnPJ4-Lv3Gs

Михайло Глинка "Іспанська увертюра № 1": https://www.youtube.com/watch?v=Kue1hnU1d0o

Г. Гладков "Пісенька друзів": https://www.youtube.com/watch?v=spaQoqxRDD8


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Download
Підручник
Obrazotvorche_mystectvo_4klas_Reznichenk
Adobe Acrobat Document 8.5 MB

20 квітня - 24 квітня 2020 року

В підручнику опрацювати с.123 - 128.

Виконати композицію "Металеве мереживо. Чудо дзвіночки" (кольоровий папір)


13 квітня - 17 квітня 2020 року

Опрацювати с. 119 - 122 підручника

Виконати композицію "Святкове місто (село)" (акварельні фарби)


06 квітня - 10 квітня 2020 року.

Опрацювати в підручнику с. 114 - 118.

Виконати композицію "Вулицями рідного краю" (акварельні фарби).


16 березня - 03 квітня 2020 року

Ознайомитися із матеріалом на ст. 95-113 підручника.

Виконати завдання в альбомі: композиція "Веселі старти" (акварельні фарби), композиція "Український рушничок" (акварельні фарби), композиція "Мій рідний край" (акварельні фарби), композиція "Неначе писанка село" (акварельні фарби).


ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

20 квітня - 24 квітня 2020 року

Самообслуговування. Оздоблення одягу та взуття.

Прктична робота. Оздоблення макетів одягу та взуття з картону за власними ескізами.


06 квітня -17 квітня 2020 року.

Вишивання. Оздоблення виробів технікою вишивання.

Практична робота. Вишивання серветки гладдю.

Техніка вишивання гладдю: https://www.youtube.com/watch?v=MTuQiwXt630


16 березня - 03 квітня 2020 року

Техніка вишивання - шов "вперед голка": https://www.youtube.com/watch?v=wX0kzJK_

Техніка вишивання - шов "назад голка": https://www.youtube.com/watch?v=Cs7BZHr78K4

Техніка вишивання хрестиком: https://www.youtube.com/watch?v=iEOgdP5-JBE

Виконати практичну роботу: вишити серветку використовуючи різні прийоми вишивання.


ОСНОВИ ЗДОРОВ*Я

20 квітня - 24 квітня 2020 року

Download
Презентація
Звички і здоровя.pdf
Adobe Acrobat Document 178.0 KB

13 квітня - 17 квітня 2020 року

Тема: Повага і самоповага. Вибір і досягнення мети.

 Притча „Ворона та Павич”

У парку царського палацу  на гілку апельсинового дерева сіла чорна Ворона. У цей час по різнобарвному квітнику гордо прогулювався Павич. Побачивши його, Ворона прокаркала: „І звідкіля у нашому парку така жахлива птаха? А яка самовпевнена! Ходить ніби султан. Погляньте-но, які в неї страшні ноги, а  пір’я – який жахливий синій колір. Я б такого ніколи не носила. Ще й хвоста тягає за собою, наче лисиця”.

Ворона замовкла в  очікуванні. Павич через якусь хвильку сумно посміхнувся і відповів: „Гадаю, в словах твоїх правди немає, а все погане, що ти сказала, можна пояснити непорозумінням. Я і сам бачу, що в мене не так. Знаю, що шкіра на ногах зморшкувата. І мене це засмучує, тому й піднімаю так високо голову, щоб не бачити ніг. Ти бачиш тільки погане і закриваєш очі на мою красу. Те, що ти назвала жахливим – мій хвіст, мої пера, моя хода – саме цим я подобаюся  людям найбільше”.

 Запитання для обговорення:

- Чи сподобалася вам притча? Чим саме?

- Як би ви охарактеризували ворону?

- Що можна сказати про павича?

- Що є в характері павича такого, чого немає у ворони?

- Можна назвати цю притчу актуальною в наш час? Чому?

- Який висновок для себе можна зробити?

Кожна людина повинна усвідомлювати свої позитивні якості і поважати себе за них.

   Повага - одна з тих основ, яку не можуть змістити ні віяння моди, ні зміна стилю життя, ні зміни в особистому житті. Повага - це те повітря, який потрібен будь-якій людині. Тому що кожному з нас необхідно відчувати себе особистістю.

   Людина, яка досягає поставленої мети заслуговує на повагу оточуючих і сама відчуває позитивні відчуття. Тому дуже важливо ставити перед собою мету і досягати її. Мета може бути різною. Завжди треба ставити мету, досягнення якої можливе.

06 квітня - 10 квітня 2020 року

Download
Презентація
Бажання, можливості, обовязки..pdf
Adobe Acrobat Document 310.9 KB

16 березня - 03 квітня 2020 року

Download
Презентація
Упевненість і самовпевненість.pdf
Adobe Acrobat Document 2.1 MB
Download
Презентація
Самооцінка та поведінка людини.pdf
Adobe Acrobat Document 483.6 KB
Download
Презентація
Дорожньо-транспортні пригоди. Групи доро
Adobe Acrobat Document 1.7 MB
Download
Презентація
Види перехресть. Рух майданами..pdf
Adobe Acrobat Document 2.7 MB

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА

Вправи для опанування навичками володіння м*ячем:

https://www.youtube.com/watch?v=QZmy2tU3-LA


Основи здоров*я

6 клас

23 квітня 2020 року

Тема. Проживання у промисловій зоні

Download
Презентація
Проживання у промисловій зоні.pdf
Adobe Acrobat Document 1.1 MB

9 квітня, 16 квітня 2020 року

Тема. Пожежна безпека в оселі. Засоби пожежогасіння

Причиною пожежі в оселі може бути:

 

необережне поводження з вогнем, бенгальськими вогнями, феєрверками

порушення правил безпеки під час користування побутовими електричними й газовими приладами

 

порушення правил зберігання і використання горючих і легкозаймистих речовин

Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж

Розрізняють три стадії розвитку пожежі.

❖  Початкова (загоряння). Триває від 5 до 30 хв. Відносно низька температура й незначна швидкість поширення вогню. Вогонь досить легко загасити.

❖  Основна (стійке або розвинуте горіння). Горіння підсилюється і прискорюється. Підвищується температура полум’я. Збільшуються факел полум’я і площа поширення вогню. Загасити пожежу дуже важко.

❖  Кінцева (згасання пожежі). Завершується горіння, поступово знижується температура. Вогонь згасає, коли догоряють горючі речовини.

Пожежу легше попередити, ніж загасити. Для цього в повсякденному житті необхідно суворо додержуватися правил пожежної безпеки.

 

Підрозділи пожежної охорони займаються не тільки гасінням пожеж, а ще й профілактикою їх виникнення. Працівники пожежної охорони перевіряють справність електричної мережі, наявність і доступність засобів гасіння пожеж, пожежних драбин, сходів, основних і запасних виходів і входів у будівлях.

У будівлях встановлюють пожежну сигналізацію. За сигналом треба негайно вийти з оселі, будинку. Організований вихід людей з місця можливої небезпеки називають евакуацією.

План евакуації з будинку

Схеми та плани евакуації людей при пожежі мають бути вивішені на видних місцях. У них зазначено евакуаційні шляхи й виходи в разі небезпечної ситуації, а також правила поведінки людей під час евакуації.

Щоб своєчасно й безпечно вийти з оселі або одноповерхового будинку під час пожежі, треба завчасно знати, як діяти. Для цього розробити план евакуації під час пожежі. Накреслити на папері план помешкання, обговорити його з дорослими. Якщо живете в одноповерховому будинку, знати і зазначити на плані два шляхи виходу з кімнат і будинку: основний і запасний. Разом з дорослими потурбуватися, щоб усі вікна і двері можна було за потреби швидко відчинити. Якщо живете в багатоповерховому будинку, дізнатися в дорослих, чи є в будинку запасний (аварійний) вихід та де він. Запам’ятати, що ліфтом під час евакуації користуватися не можна. Виходячи з кімнат, обов’язково зачиняти за собою внутрішні двері. Бажано зазначити на плані, де знаходяться підручні засоби гасіння пожежі та підручні засоби захисту. Домовитися заздалегідь про місце зустрічі після виходу з будинку. Зважити на те, що під час пожежі в задимленому помешканні буде важко орієнтуватися, оглядовість буде обмеженою. Тому потренуватися пройти шлях евакуації спочатку разом з дорослими, потім самостійно.

 

Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі

У разі пожежі слід зателефонувати 101. А потім спробувати загасити вогонь.

На початку пожежі можна використовувати підручні засоби гасіння: воду, пісок, ковдру з натуральних матеріалів, пральний порошок, брезентові покривала. Найчастіше гасять пожежу водою, використовуючи пожежні або звичайні відра. Якщо горять легкозаймисті рідини, наприклад бензин, вони спливають над водою і продовжують горіти. Загасити їх можна, закидавши піском, землею чи накривши мокрим брезентом або іншою цупкою тканиною, щоб припинити доступ кисню.

Пожежне відро

Якщо загорівся електроприлад, наприклад телевізор або електрочайник, їх теж не можна зразу гасити водою. Це призводить до ураження електричним струмом. Спочатку треба від’єднати прилад від електромережі, витягнувши штепсель з розетки. Руку перед цим слід обмотати сухою ганчіркою або шматком тканини. У деяких випадках треба вимкнути електропостачання на щитку. Якщо горіння не припиняється, накрити електроприлад цупкою тканиною або ковдрою, щоб перекрити доступ кисню. При горінні телевізора воду треба лити на задню поверхню вимкненого електроприладу, стоячи збоку від нього, тому що нагрітий кінескоп може вибухнути. Якщо пожежу не вдалося загасити, зачинити двері, вікна та вийти з приміщення.

Крім підручних засобів, для гасіння пожеж використовують вогнегасники.

Вуглекислотні вогнегасники (ВВК-2, ВВК-5, ВВК-8) застосовують для гасіння пожеж електроустановок, двигунів внутрішнього згоряння, книгосховищ, у яких зберігаються цінні історичні та художні матеріали. Такими вогнегасниками обладнано вантажні автомобілі, автобуси, маршрутні таксі та інші транспортні засоби. Користуватися ним слід у захисних рукавицях.

Порошкові вогнегасники (ВП-5, ВП-25) використовують для гасіння всіх видів пожеж: легкозаймистих рідин, газів, електроустановок під струмом, твердих матеріалів. Користуючись такими вогнегасниками, треба захищати органи дихання.

Рідинні вогнегасники використовують для гасіння матеріалів і виробів, що погано змочуються. Це — бавовна, вата, вироби з дерева, пластмаси.

 

 

 

 

 

Хімічно-пінні вогнегасники (ВХП-10) можна застосовувати для гасіння пожеж нафтопродуктів і твердих речовин. Ними не можна гасити пожежі електричних установок, приладів, які перебувають під струмом.

На корпусі кожного вогнегасника написано або схематично зображено інструкцію щодо його використання.

Захист органів дихання в зоні пожежі

Під час пожежі люди гинуть не так від вогню чи високої температури, як від диму й газів, що виділяються у процесі горіння. Щоб не отруїтися цими газами, треба насамперед захистити органи дихання.

♦  Закрити рот і ніс тканиною, бажано вологою. Можна використати носовичок, шарф, рушник, рукав сорочки, футболки.

♦  Якщо пожежа сталася, коли людина перебувала в ліжку, підводитися не можна, тому що чадний газ піднімається вгору. Треба закрити ніс і рот тканиною і сповзти на підлогу.

♦  Вибиратися з кімнати поповзом, не піднімаючи голови

 

Дії в разі загоряння одягу

♦    Якщо під час пожежі загорівся одяг, бігти не можна — це тільки посилить горіння. Слід зупинитися, спробувати якомога швидше зняти одяг.

♦    Якщо це не вдалося, упасти на землю або підлогу та покачатися, щоб збити полум’я. При цьому треба захищати очі та обличчя руками.

 

 

❖   Якщо одяг загорівся на іншій людині, спробувати допомогти їй зняти одяг, збити полум’я цупкою тканиною або своїм верхнім одягом.

  Якщо не вдалося, повалити постраждалого на землю або підлогу і в будь-який спосіб збити полум’я: залити водою, закидати піском, землею, взимку — снігом. Накинути цупку тканину (брезент, ковдру, пальто) і щільно притиснути її до одягу постраждалого. Голова має залишатися відкритою, щоб постраждала людина не отруїлася продуктами горіння.

  Висновок

Необережне поводження з вогнем, порушення правил користування побутовими електроприладами — найпоширеніші причини виникнення пожежі. Для горіння необхідні певні умови — трикутник вогню: джерело запалювання, повітря, горючі матеріали. Гасити невеликі пожежі можна тільки на початковій стадії. Найефективніший засіб гасіння пожежі — вогнегасник. Якщо сталася пожежа, треба захищати органи дихання, правильно діяти, якщо загорівся одяг. Щоб запобігти виникненню пожежі, слід додержуватися правил пожежної безпеки. Знати, як діяти при евакуації під час пожежі.

 Моделюй — набувай життєвих навичок

02 квітня 2020 року

Тема. Пожежна безпека в оселі

Download
Презентація
Пожежна безпека в оселі.pdf
Adobe Acrobat Document 667.7 KB

19 березня 2020 року

Тема. Безпека в побуті

Download
Презентація
Безпека в побуті.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

7 клас. Індивідуальна форма навчання

20 квітня, 27 квітня 2020 року

Тема. Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наркоманія

В підручнику опрацювати с. 100 - 108, параграфи 26, 27

Download
Презентація
Наркоманія.pdf
Adobe Acrobat Document 1.3 MB

13 квітня 2020 року

Тема. Хвороби цівілазіції

В підручнику опрацювати с. 96 - 99, параграф 25

Download
Презентація
Хвороби цивілізації.pdf
Adobe Acrobat Document 3.9 MB

16 березня, 30 березня, 06 квітня 2020 року

Тема. Соціальні чинники здоров*я

В підручнику опрацювати с. 87 - 95, параграфи 23 , 24

Download
Презентація
Клініки дружні для молоді..pdf
Adobe Acrobat Document 4.8 MB
Download
Презентація
Найближче оточення дитини.pdf
Adobe Acrobat Document 760.8 KB
Download
Презентація
Види підліткових компаній.pdf
Adobe Acrobat Document 766.8 KB

8 клас. Індивідуальна форма навчання

20 квітня 2020 року

Тема. Соціальна безпека

В підручнику опрацювати с. 119 - 124, параграф 26

Download
Презентація
Правова выдповыдальність і закони Україн
Adobe Acrobat Document 4.0 MB

06 квітня, 13 квітня 2020 року

Тема. Екологічна безпека

В підручнику опрацювати с. 107 - 118, параграфи 23 - 25

Download
Презентація
Види забруднень та їх вплив на здоровя.p
Adobe Acrobat Document 663.0 KB
Download
Прзентація
Забруднення навколишнього середовища.pdf
Adobe Acrobat Document 987.4 KB

16 березня, 30 березня 2020 року

Тема. Безпека на дорозі

В підручнику опрацювати с. 98 - 106, параграфи 21, 22

Download
Презентація
Безпека на дорозі.pdf
Adobe Acrobat Document 1.3 MB