УКРАЇНСЬКА МОВА

10 травня - 15 травня 2020 року

В підручнику виконати вправи 351 - 366.

Зошит з розвитку зв*язного мовлення с. 51 - 53, урок №16

Сторінки зошита з розвитку зв*язного мовлення.


04 травня - 08травня 2020 року.

В підручнику опрацювати вправи 339 -350

Зошит з розвитку зв*язного мовлення с. 47 - 50, урок № 15

Вправа 339.

— Що ви знаєте про сезонні зміни в природі?

— Доповніть речення, використовуючи прислівники з довідки.

— Запишіть повний текст. Доведіть, що він є науково-популярним.Вправа 340,

а) Розгляд ілюстрацій ранніх квітів.

б) Розповідь про одну із квіток з погляду науковця-ботаніка і з погляду поета.

в) Колективне складання і запис тексту-опису (художнього і наукового) про одну із квіток (на вибір).

— Скористайтесь прислівниками із завдання 3.

Гра «Так чи Ні» (усно).

— Зіграти хочеться мені з тобою, друже, в «так» чи «ні».

Тобі питання задаю, готуй же відповідь свою.

Відгадай, коли мастак.

НІ чи ТАК

• Прислівник — це незмінна частина мови. (Так.)

• Прислівники в реченні виступають головними членами речення. (Ні.)

• Прислівники в тексті найчастіше з’єднані з дієсловами. (Так.)

• Різні форми прислівників утворюються з допомогою зміни їх закінчень. (Ні.)

• Слова вчора, сьогодні, завтра — це прислівники-синоніми. (Ні.)

• Прислівники у художніх текстах надають текстові більшої емоційності і виразності. (Так.)

• Прислівники у наукових текстах надають текстові більшої образності. (Ні.)

• Чи вживаються прислівники в наукових текстах? (Так.)Вправа 342.

а) Відгадування загадки.

б) Виділення прислівників і звернення уваги на їх правопис.

в) Розвиток писемного мовлення (проба пера).

— Використайте всі чотири прислівники загадки і складіть з ними речення, щоб вийшов текст.

г) Запис складеного тексту.

— Який текст вийшов у вас — художній чи науковий? Обгрунтуйте свою думку.

Робота зі схемою.— Розглянемо випадки, коли прислівники пишуться разом.

1) Якщо вони вказують напрямок і відповідають на питання куди?, де?, звідки ?.

Зверніть увагу на відповідні стрілки і запам’ятайте, що всі слова, які розмістяться на них, пишуться разом.Примітка. Співзвучні з прислівниками слова у середині, в середині, з боку будуть писатися окремо, якщо за ними стоятиме іменник у родовому відмінку.2) Прислівники, які означають часові проміжки і відповідають на питання коли?.

3) Прислівники, які називають пори року:

4) Прислівники, утворені таким чином:

у, в, на + числівник: удвоє, утричі, уп’ятеро, надвоє, втроє, вперше, вдруге...

Вправа 343.

а) Читання афоризмів, з’ясування значень невідомих слів.

— Як ви розумієте ці афоризми?

б) Списування афоризмів.

— Підкресліть прислівники. Обгрунтуйте свій вибір.

— Поясніть правопис виділених прислівників.

Вправа 344.

а) Читання речень, з’ясування значень невідомих слів.

— Які ще народні прикмети ви знаєте?

— Запитайте у своїх старших родичів про народні прикмети.

б) Виписування прислівників.

— Що означають виписані прислівники?

— Зверніть увагу на їхній правопис.

в) Розбір прислівників за будовою.

г) Речення для художнього тексту.

— Складіть і запишіть речення з прислівником уранці.

Вправа 346.

а) Ознайомлення з текстом.

б) Рубрика «Слово про слово».

Ліловий — кольору бузку або фіалки; світло-фіолетовий, бузковий, фіалковий.

в) Виписування з тексту словосполучень дієслово + прислівник.

Щедро розсипає, радісно блиснув, простягає ласкаво, підняли гордо, впав спеціально.

— За якими ознаками ви визначаєте прислівники?

— Яка роль прислівників у тексті?

Вправа 347.

— Прочитайте і поміркуйте, яке значення для людини має вивчення рідної мови.

— Спишіть речення.

— Підкресліть прислівники і обгрунтуйте свій вибір.

— Яка роль цих прислівників?

— Розберіть за будовою прислівник глибше.

Вправа 348.Накреслити у зошиті таблицю та заповнити її.Вправа 349.

а) Читання тексту, з’ясування значень невідомих слів.

— Доведіть, що текст є науково-популярним.

— Назвіть вжиті у тексті прислівники. (Завжди, назустріч, навздогін, завзято, зазвичай, влітку, взимку)

б) Виписування з тексту словосполучень дієслово + прислівник (Зразок: рушає (як?) завжди).

Сторінки зошита із розвитку зв*язного мовлення.


27 квітня - 01 травня 2020 року

В підручнику виконати вправи 329 - 338

Вправа 329

— Прочитайте текст, з’ясуйте значення невідомих слів.

— Випишіть прислівники. Доведіть свій вибір.

— Доберіть до них прислівники-антоніми.

Повільно — швидко

старанно — недбало (байдуже)

тихенько — голосно (шумно)

раніше — пізніше

— Доберіть синоніми до прислівників повільно, старанно. (Помалу, неспішно; дбайливо, ретельно.)Вправа 330

а) Читання вірша, з’ясування значень невідомих слів.

— Назвіть прислівники, вжиті у вірші Д. Білоуса «Українські прикмети». (Сьогодні, завтра, знаменно, наперед, достеменно, зроду, незабаром, невдовзі.)

— З якою метою вжито прислівники? (З метою уточнення.)

— Які з названих прислівників є словами з протилежним значенням? (Сьогодні — завтра.)

— Як називають такі прислівники? (Антонімами.)

— Назвіть прислівники-синоніми у двох останніх строфах? (Незабаром, невдовзі.)

б) Виконання письмового завдання вправи (завдання 2).

— Визначте, до якої частини мови належать слова ясний, гострий, рівний. (До прикметників.)

— Утворіть від цих прикметників прислівники, а до утворених прислівників доберіть антоніми.

Ясний — ясно — темно.

Гострий — гостро — тупо.

Рівний — рівно — криво.

Вправа 332

   а) Читання і відгадування загадки.

— З якою частиною мови прислівники найчастіше зв’язані в реченні? (З дієсловом.)

— Яким членом речення виступає прислівник? (Другорядним.)

б) Відшукування в тексті однорідних прислівників і дієслів, з якими вони зв’язані (завдання 2).

в) Виписування з тексту прислівників з дієсловами, з якими вони зв’язані.

г) Опрацювання правила-висновку про однорідні прислівники (с. 169).Вправа 333

а) Рубрика «Слово про слово».

— Прочитайте висловлювання і поясніть, як ви їх розумієте.

Оратор — людина, яка вміє гарно і переконливо говорити, виголошувати промови; промовець, красномовець.

б) Списування речень, підкреслення прислівників.

— Які із прислівників є другорядними однорідними членами речення?Вправа 334

а) Ознайомлення із завданнями.

б) Списування речення, уставляючи потрібні прислівники.

в) Складання усного висловлювання за поданим початком.

Під час розмови потрібно...

— Прочитайте вголос вірш.

Я охайно, плавно, легко

пластилін візьму і стека.

Розкачаю рухом звичним

заготовку циліндричну.

Стисну пальцями злегенька,

вийде блюдечко маленьке.

З пластиліну, а чи з глини

зроблю конус без вершини.

Візьму стеку в пальці знову —

от і чашка вже готова.

Зроблю гарний візерунок —

і готовий подарунок.

В. Тименко

— За тлумачним словником знайдіть значення слова стека.

Стека дерев’яний або кістяний інструмент, яким користуються скульптори під час ліплення.

— Знайдіть у тексті вірша прислівники.

— Чи є серед них ті, які виконують роль другорядних однорідних членів речення?

— А тепер прочитайте вірш без прислівників. Що втрачається? Зробіть висновок про роль прислівників у мовленні.

Вправа 336

а) Читання початку казки, з’ясування значень невідомих слів.

б) Розгляд малюнка і підбір заголовка до казки.

— З якою частиною мови прислівники найчастіше зв’язані в реченні? (З дієсловом.)

— Яким членом речення виступає прислівник? (Другорядним.)

в) Відшукування в тексті однорідних прислівників і дієслів, з якими вони зв’язані (завдання 2).

г) Виписування з тексту прислівників з дієсловами, з якими вони зв’язані (за зразком).

ґ) Складання продовження до казки (усно) із вживанням прислівників.

Вправа 337

а) Читання порад, з’ясування значень невідомих слів.

б) Списування тексту. Підкреслення прислівників.

— Зверніть увагу на розділові знаки між однорідними членами речення.

в) Розбір за будовою виділених прислівників

г) Опрацювання теоретичного матеріалу про розділові знаки при однорідних другорядних членах речення, виражених прислівниками.


ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

11 травня - 15 травня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 179 - 183.

1. Гра „Відшукай антонім”

Стара газета — ... (свіжа газета);

говіркий хлопець — ... (мовчазний хлопець);

близька дорога — ... (далека дорога);

вільний костюм — ... (тісний костюм);

багатолюдна площа — ... (пуста площа);

серйозна розмова—...(жартівлива розмова);

тяжка ноша — ... (легка ноша);

радісний настрій — ... (сумний настрій);

вечірні вісті — ... (ранкові вісті);

морозний день — ... (спекотний день);

шкідливі звички — ... (корисні звички);

свіжий хліб — ... (черствий хліб);

холодний напій — ... (гарячий напій).

2. Біографічна довідка

— Провідний український дитячий письменник Володимир Григорович Рутківський народився 18 квітня 1937 року в селі Хрестителеве на Черкащині в родині вчителів. Його дитинство припало на воєнне лихоліття. Середню освіту Володимир Григорович здобував у Богодухівській, а згодом — Великобурімській середній школі того ж Чорнобаївського району. З цього віку хлопець відкрив у собі нахили і здібності до історичного пошуку, котрі не полишають письменника й досі, спонукаючи не просто писати цікаві історичні твори для дітей, а й відкривати до нього ще не описані, інколи й не досліджені періоди вітчизняної історії. Становленню його інтересу до українських старожитностей сприяло те, що шкільний гурток, старостою якого був Володимир, відкрив у своєму селі залишки найдавнішого на той час поселення в Україні. Вищу освіту Рутківський отримував спочатку в Одеському інституті харчової холодильної промисловості, а за два роки потому перевівся до Одеського політеху, працював на Одеському суперфосфатному заводі, проте незабаром зрозумів, що справжнє його покликання — література. Згодом В. Рутківський закінчив Вищі літературні курси в Москві.

Друкується Володимир Григорович з 1959 року, літературний стаж письменника — понад півстоліття. Мешкає, працює і творить Володимир Григорович в Одесі. Останні 30 років пише романи для дітей та юнацтва, серед яких — „Бухтик з тихого затону”, „Гості на мітлі”, „Канікули у Воронівці”, „Сині Води”, „Сторожова застава”, „Двобій з тінню”, „Потерчата”, трилогія „Джури” (книга перша — „Джури козака. Швайки”, книга друга — „Джури- характерники”, книга третя — „Джури і підводний човен”) та ін. Роман письменника „Джури-характерники” став переможцем книжкового рейтингу від „Літакценту”, роман „Джури козака Швайки” та повість „Потерчата” були відзначені „Книжкою року-2009” та Бі-Бі-Сі. Володимир Рутківський — лауреат премій ім. М. Трублаїні, ім. Лесі Українки, Міжнародного освітнього фонду ім. Ярослава Мудрого. Володимир Григорович Рутківський став лауреатом Національної премії України імені Тараса Шевченка за історичну трилогію для дітей „Джури” (2007-2010 рр.).3. Опрацювання твору В. Рутківського „Як складають вірші” (с. 179-183)

4. Словникова робота.

Ілюмінатор — кругле з грубого скла вікно на кораблі.

Теплохід „Ракета” — був призначений для швидкісних річкових пасажирських перевезень на приміських і місцевих лініях, протяжністю до 500 км, із заходом у водосховища. Швидкість — 60 км/год. Уміщував 64 пасажири.

5. Тестування.

1. Куди дивилася Ганнуся?

а) У вікно;

б) на палубу;

в) в ілюмінатор.

2. Чому вона засумувала?

а) Не було друзів;

б) був дощ;

в) було спекотно.

3. Як звали супутника Ганнусі?

а) Костя;

б) Коля;

в) Сергій.

4. Що написав автор у своїх віршах про вовків?

а) „В нашій річці ноги миють”;

б) „В нашій річці лапи миють”;

в) „Під дощем купаються”.

5. Чому супутник Ганнусі уважно розглядав двох тіточок?

а) Бо був голодний;

б) бо вони були цікаві;

в) вони були знайомі.

6. Який клас закінчила Ганнуся?

а) Третій;

б) другий;

в) перший.      

Відповіді: 1в; 2б; 3а; 4а; 5а; 6б.

 

 

 

 

 


04 травня - 08 травня 2020 року.

В підручнику опрацювати с. 174 - 178.

1. Опрацювання твору Василя Сухомлинського „Співуча пір'їнка”

1) Виразне читання твору вчителем.

— Чи сподобалась вам казка?

— Які почуття вона у вас викликала?

— Про яку пташку розповідається в казці?

— Чи чули ви колись про такого дивовижного птаха? (Демонстрування малюнка, на якому зображено стрепета.)

— Стрепет належить до родини дроф. Це великий птах із сильними довгими ногами, короткими кігтями, щоб краще було ходити і бігати у степах з високою та густою травою. Коричнево-сіре забарвлення допомагає ховатися від ворогів. А з голосом цій пташці не поталанило. Вона може лише невиразно шипіти.

2) Словникова робота

Свист      струни

стрепет      пір’їнка

звучання      найтоншої

висувається      дивовижний

— Доберіть синоніми до слова дивовижний (чудовий, прекрасний, прегарний, чарівний).

— Прочитайте окремо іменники, дієслова, прикметники.

3) Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

— Як автор пише про Стрепета?

— Що він має у своєму крилі?

— Чим особлива пір’їнка?

— Із чим порівнюється його спів? Прочитайте.

— Яке лихо трапилось у Стрепета?

— Куди впала пір’їнка?

— Хто знайшов пір’їнку?

— Що Сергійко зробив із пір’їнкою?

— Про що попросив його Стрепет?

— Як ви розумієте слова чоловіка?

4) Гра „Розвідники”.

— Скільки разів у творі автор ужив слово Сергійко (3)? Стрепет (8)?

— Доберіть спільнокореневі слова до слова спів. (Співає, співуча, заспівати, співак).

2. Ганна Чубач "Найрідніші голоси"

1. Біографічна довідка

— Ганна Танаеівна Чубач народилася у переддень Різдва, 6 січня 1941 року, в селі Плоске Муровано-Куриловецького району на Вінниччині в сім’ї хліборобів.

Працювала в редакціях газети „Літературна Україна” та журналу „Дніпро”. За назвою першої ліричної збірки друзі одразу ж почали називати її ясноокою Журавкою.

За ці роки у поетеси вийшло понад сорок книжок. Кілька з них адресовані дітям: „Вивчаймо самі”, „Сонячна абетка”, „Алфавітні усмішки”, „Жук малий І волохатий”, „Черепаха Аха”, „Прикмети — не секрети” та ін. Дітям полюбилися її вірші, скоромовки, лічилки для дошкільнят і молодших учнів. Нині малята залюбки вивчають у садочках і школах літери за її „Абетками” та весело-виразні вірші.

Вірші поетеси перекладено російською, англійською, німецькою, чеською, болгарською, угорською, монгольською та іншими мовами.

2. Словникова робота

Читання колонок слів учнями „буксиром” у парах

Очі      сині

руки      хати

сільської      вузлуваті

дозвольте      відкладати

— Прочитайте всі іменники, потім — прикметники, дієслова.

— Прочитайте найкоротше слово, найдовше.

3. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— З якими словами онучка звернулася до бабусі?

— Як вона описує її очі? руки?

— Як бабуся відповіла дівчинці?

— Що вона сказала про свої очі та руки?

— Прочитайте слова бабусі, які звучать як прислів’я.

3. Степанин Жупанин "Намалюю вітер". Ліна Костенко "Якщо не можеж вітер змалювати..."

1. Біографічна довідка

— Степан Ілліч Жупанин народився 18 січня 1936 року в селі Іршава на Закарпатті в сім’ї селянина. Закінчив філологічний факультет Ужгородського університету. Учителював, згодом викладав в Ужгородському університеті. Отримав ступінь кандидата педагогічних наук.

Пропрацювавши в школі багато років, Степан Жупанин звернувся до творчості для дітей. Перша книжка „Бджілка” з’явилася ще 1959 року. Далі друком виходять „Сестрички-смерічки” (1962), „Гірська стежинка” (1965), „Пісні для дітей” (1974), „Світле озерце” (1975), „Ватра” (1980), „Сонечко” (1983), „Барвінок” (1983), „Смерековий край” (1985), „Лісовий світанок” (1986). Вірші С. Жупанина перекладалися російською, білоруською, чеською, угорською мовами.

Лауреат літературної премії імені Лесі Українки (1994).

У видавництві „Веселка” твори С. Жупанина друкувалися в колективних збірниках; окремими виданнями виходили „Гірська стежинка” (1965), „Світле озерце” (1975), „Лісовий світанок” (1986), „Світлячок та бджілка” (1989).

Помер 7 січня 2005 року.

2) Словникова робота.

Читання колонок слів

Гуляє      хвилі

тераса      танцює

дощовий      здіймає

намалює      прапорами

Тераса — літня (неопалювана) прибудова до будинку, відкрита або засклена; веранда.

Має — коливається від вітру або швидкого руху; розвівається.

3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Що вирішив намалювати юний художник?

— Які ознаки вітру він називає?

— Які вітри йому вдалося намалювати?— Скільки малюнків він уже має?

4) Гра „Добери риму”.

Ніжний — ... (сніжний).

Хвилі — ... (на схилі).

У вальсі — ... (на терасі).

Має — ... (гуляє).

Маю — ... (краю).

5. Опрацювання вірша Ліни Костенко „Якщо не можеш вітер змалювати...”

— Що радить нам поетеса?

— А яким би ви намалювали вітер?

3. Олександр Єфімов "Тут усе є ...". Емілія Саталкіна "Кожний знає своє діло"

1. Словникова робота

Підтюпцем, надворі, борюкаються, справжнісінький, врізнобіч, обсипавши, вдивлялася,

роздивляється

— Прочитайте слова кожної колонки, щоразу пришвидшуючи темп.

— Серед слів другої колонки знайдіть спільнокореневі слова. (Вдивлялася, роздивляється)

Підтюпцем — дрібними швидкими кроками.

3. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

Що запропонувала Галина Іванівна?

— Як автор описує зимовий день?

— Яке завдання поставила перед учнями вчителька?

— Що робили діти?

— Чим здивував усіх Вітя Карацунька?

— Як йому вдалося побачити дива в природі?

— Кого побачила Світланка Єщенко?

— Який настрій був у дітей?

4. Гра „Поети”

— Доповніть рядки вірша Емілії Саталкіної „Кожний знає своє діло” словами, що римуються.


27 квітня - 01 травня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 171 - 173. Дати відповіді на запитання на с. 173


МАТЕМАТИКА

11 травня - 15 травня 2020 року

В підручнику опрацювати № 1093 - 1100

№ 1094

№ 1095

№ 1096 -- Доберіть числа. Складіть за таблицею задачу про збирання огірків.

— Які компоненти відомі?

З ділянки зібрали 500 кг огірків. У перший магазин відправили 40 кг огірків, у другий — у 5 разів більше, ніж у перший. Скільки кілограмів огірків залишилось?

Розв’язання:

1) 40 ∙ 5 = 200 (кг) — у другий магазин;

2) 200 + 40 = 240 (кг) — в обидва магазини;

3) 500 - 240 = 260 (кг) — залишилось.

Відповідь: 260 кг огірків залишилось.№ 1097

— Які компоненти відомі?

— Поясніть, що позначає кожна буква в умові завдання. Заповніть стисло умову задачі.

а грн — b з.

с грн — ?

— Запишіть розв’язання задачі виразом.

с : (а : b) (з.)

Відповідь: с : (а : b) зошитів можна купити за с грн.

№ 1098

Розв’язання:

1) 1 год = 60 хв;

60 : 3 ∙ 2 = 40 (хв) —триває один урок;

2) 60 : 6 ∙ 1 = 10 (хв) — триває одна перерва;

3) 40 ∙ 3 = 120 (хв) — тривають три уроки;

120 хв = 2 год;

4) 10 ∙ 2 = 20 (хв) — тривають дві перерви;

5) 2 год + 20 хв = 2 год 20 хв — три уроки і дві перерви разом.

Відповідь: 2 год 20 хв тривають три уроки і дві перерви.

 


04 травня - 08 травня 2020 року

В підручнику опрацювати № 1059 - 1092

№ 10592 ц : 20 кг= 200 кг: 20 кг=10     2 ц - 20 кг = 200 кг - 20 кг = 180 кг        300 кг : 50 = 6 кг             

2 ц : 5 кг = 200 кг : 5 кг = 40     2 ц - 5 кг = 200 кг - 5 кг = 195 кг             3 кг : 500 = 3000 г : 500 = 6 г № 1060

(1247 + 39096 : 54) : 73 = (1247 + 724) : 73 = 1971 : 73 = 27

(10000 - 3620) Х 82 = 6380 х 82 = 523160

№ 1061

Розв*язання:

1) 15 Х 50 = 750 (М2) - площа ділянки з виноградом

2) 750 х 3 = 2250 (кг) - добрив потрібно раз на три роки

Відповідь: 2250 кг

№ 1062

Розв*язання:

1) 300 : 6 = 50 (м) - паркану пофарбує Жабеня за 1 день.

2) 50 х 2 = 100 (м) -паркану  пофарбує Кіт за 1 день.

3) 100 + 50 = 150 (м) - паркану пофарбують за 1 день працюючи разом.

4) 300 : 150 = 2 (дн.) - фарбуватимуть паркан працюючи разом.

Відповідь: 2 дні.

№ 1064

х - (23603 + 9850) = 16000                                            (1100 + 508) : х = 24

х - 33453 = 16000                                                           1608 : х = 24

х = 1600 + 33453                                                             х = 1608 : 24

х = 49453                                                                         х = 67

№ 1067

384 276 : 83 = 4629 (ост. 69)    38 094 : 48 = 793 (ост. 30)   579 685 : 91 = 6370 (ост. 15)

№ 1068

26 т 496 кг : 92 = 26 496 кг : 92 = 288 кг             77 м 22 см : 33 = 7722 см : 33 = 234 см = 2 м 34 см

28 кг 032 г : 64 = 28 032 г : 64 = 438 г                 404 м 04 см : 74 = 40 404 см : 74 = 546 см = 5 м 46 см

№ 1069

(16 205 : 35 + 185) ∙ 49 = (463 + 185) ∙ 49 = 648 ∙ 49 = 31 752(480 ∙ 60 - 3636) : 18 = (28 800 - 3636) : 18 = 25 164 : 18 = 1398

№ 1071

Розв*язання:

1) 506 : 23 = 22 (ц) — гречки з 1 га.

2) 22 ∙ 2 = 44 (ц) — риса з 1 га.

3) 44 ∙ 18 = 792 (ц) — риса з 18 га.

Відповідь: 792 ц риса з 18 га зібрали.

№ 1072

Розв’язання:

1) 28 ∙ 7 = 196 (ц) — з другої ділянки.

2) 460 - 196 = 264 (ц) — з першої ділянки.

3) 264 : 12 = 22 (га) — займає перша ділянка.

Відповідь: 22 га — площа першої ділянки.

№ 1073

500 + а > 1200 500 - а < 200           а > 1200 - 500 а > 500 - 200                   а > 700 а > 300

№ 1077

30 000 - 37 800 : 84 : 18 + 589 = 30 000 - 450 : 18 + 589 = 30 000 - 25 + 589 = 29 975 + 589 = 30 564

(364 ∙ 92 + 230 230) : 46 = (33 488 + 230 230) = 263 718 : 46 = 5733

№ 1078

26 кг 372 г : 76 - 22 кг 088 г : 88 = 26 372 : 76 - 22 088 : 88 = 347 - 251 = 96 г

30 км 008 м : 88 + 14 км 600 м ∙ 42 = 30 008 : 88 + 14 600 ∙ 42 = 341 + 613 200 = 613 541 м =

613 км 541 м

10 кг : 5 г = 10 000 г : 5 г = 2000                                        10 м : 5 см = 1000 см: 5 см = 200 

 № 1079              

х : 61 = 305                                540 : х = 20

х = 305 х 61                               540 : 20

х = 18 605                                  х =  27

 № 1080

Розв’язання:

1) 1445 - 245 = 1200 (ц) — для прокорму.

2) 1200 : 6 ∙ 5 = 1000 (ц) — продав.

Відповідь: 1000 ц картоплі продав фермер.

 № 1081

Розв’язання:

1) 45 ∙ 20 = 900 (м2) — площа.

(45 + 20) ∙ 2 = 130 (м) — периметр.

2) 320 : 16 = 20 (см) — довжина.

(20 + 16) ∙ 2 = 72 (см) — периметр.

3) (х + 8) ∙ 2 = 40

2 ∙ х + 16 = 40

2 ∙ х = 40 - 16

2 ∙ х = 24

х = 24 : 2

х = 12 (дм) — довжина.

12 ∙ 8 = 96 (дм2) — площа

4) а ∙ b = 24 см2

(а + b) ∙ 2 = 20 см

а = 6, b = 4

Довжина 6 см, ширина 4 см.

№ 1082

Розв’язання:

1) 2 + 4 + 6 = 12 (км) — проїхав менше за 3 год;

2) 148 - 12 = 136 (км) — проїхав за 4 год, якщо однаково;

3) 136 : 4 = 34 (км) — проїхав мотоцикліст за четверту годину.

Відповідь: 34 км проїхав мотоцикліст за четверту годину.

№ 1086

613 : 300 = 2 (ост. 13)         5448 : 600 = 9 (ост. 48)           34586 : 700 = 49 (ост. 286)

№ 1088
2268 : 324 = 7

№ 1089

1118 : (546 : 42) = 1118 : 13 = 86

№ 1090

Розв’язання:

1) 475 + 450 = 925 (км/год) - спільна швидкість літаків.

2) 2775 : 925 = 3 ( год) - літаки зустрінуться.

Відповідь: через 3 год


27 квітня - 01 травня 2020 року

В підручнику опрацювати № 1028 - 1058

№ 1028

6832 : 16 = 427 Перевірка: 427 ∙ 16 = 6832

28567 : 53 = 539 Перевірка: 539 ∙ 53 = 28567

№ 1029Зверніть увагу: у частці дістали нуль десятків:

4284 : 21 = (4200 + 84) : 21 = 4200 : 21 + 84 : 21 = 200 + 4 = 204

№ 1030                        Розглянь ділення, коли частка містить нуль.

№ 1031

19 026 : 63 = 302 Перевірка: 302 ∙ 63 = 19 026

32 238 : 81 = 398 Перевірка: 398 ∙ 81 = 32 238

44 918 : 74 = 607 Перевірка: 607 ∙ 74 = 44 918

№ 1032

1) 17 + 19 = 36 (ф.) — усього файлів;

2) 7308 : 36 = 203 (мб) — в одному файлі;

3) 203 ∙ 17 = 3451 (мб) — у першій папці;

4) 203 ∙ 19 = 3857 (мб) — у другій папці.

Відповідь: 3451 мб — розмір першої папки, 3857 мб — розмір другої папки.

№ 1033

1) k : а (л) — в одній банці;

2) 12 ∙ (k : а) (л) — у 12 банках.

Вираз: 12 ∙ (k : а).

Відповідь: 12 ∙ (k : а) л соку в 12 банках.

№ 1036— Перевірте письмове обчислення частки. Поясніть, чому в другому розряді частки дістали нуль десятків.                211 110 : 62 = 3405

№ 1037

17 136 : 51 = 336 Перевірка: 336 ∙ 51 = 17 136

106 236 : 52 = 2043 Перевірка: 2043 ∙ 52 = 106 236

№ 1038                            Перевірте обчислення, прочитайте пояснення.

№ 1039

272 640 : 71 = 3840 Перевірка: 3840 ∙ 71 = 272 640

202 950 : 45 = 4510 Перевірка: 4510 ∙ 45 = 202 950

422 520 : 84 = 5030 Перевірка: 5030 ∙ 84 = 422 520

150 664 : 74 = 2036 Перевірка: 2036 ∙ 74 = 150 664

№ 1040

1) 4 кг 500 г = 4500 г;

2) 4500 ∙ 8 = 36 000 (г) — маса 8 посилок;

3) 4 кг = 4000 г;

4) 4000 ∙ 17 = 68 000 (г) — маса 17 посилок;

5) 36 000 + 68 000 = 104 000 (г) — усього;

6) 8 + 17 = 25 (пос.) — усього;

7) 104 000 : 25 = 4160 (г) — середня маса однієї посилки;

8) 4160 г = 4 кг 160 г.

Відповідь: 4 кг 160 г — середня маса однієї посилки.

№ 1043

1) 298 ∙ 8 = 2384 (Мб) — 8 файлів;

2) 510 ∙ 5 = 2550 (Мб) — 5 файлів;

3) 2384 + 2550 + 316 = 5250 (Мб) — усі файли;

4) 8 + 5 + 1 = 14 (ф.) — усього;

5) 5250 : 14 = 375 (Мб) — середній розмір одного файла.

Відповідь: 375 Мб — середній розмір одного файла

№ 1044                     Розгляньте обчислення і прочитайте пояснення.

№ 1045              19 691 : 82 = 240 (ост. 11)                                  34 568 : 64 = 540 (ост. 8)

№ 1046              3650 : 73 = 50                 4599 : 73 = 63                       6424 : 73 = 88

№ 1047

1) 4800 : 24 = 200 (л) — за 1 хв перший насос;

2) 4800 : 40 = 120 (л) — за 1 хв другий насос;

3) 200 + 120 = 320 (л) — за 1 хв два насоси;

4) 4800 : 320 = 15 (хв) — всю воду два насоси.

Відповідь: за 15 хв викачають всю воду два насоси разом

.№ 1048

1) 5400 ∙ 4 = 21 600 (кг) — масла від однієї корови;

2) 21 600 ∙ 8 = 172 800 (кг) — від 8 корів;

172 800 кг = 172 т 800 кг.

Відповідь: 172 т 800 кг масла можна одержати від 8 корів.

№ 1051       Перевірити розв*язання задач. Звернути увагу на те, як ділили іменовані числа

№ 1052

280 км 896 м : 44 = 6 км 384 м                                256 грн. 5 к. : 15 к. = 1707

235 т 924 кг : 52 = 4 т 537 кг                                    10 грн. - 5 грн. 5 к. = 4 грн. 95 к.

№ 1054

1) 1 кг 950 г = 1950 г

2) 1950 х 4 = 7800 кг - маса 4 кролів

3) 2 кг 200 г = 2200 г

4) 2200 х 7 = 15400 г - маса 7 кролів

5) 2 кг 300 г = 2300 г

6) 4 + 7 + 1 = 12 кролів - вполював Кіт

7) 7800 + 15400 + 2300 = 25500 г - маса кролів, які вполював Кіт

8) 25500 : 12 = 2125 г - середня маса кроля.

Відповідь: 2 кг 125         


ПРИРОДОЗНАВСТВО

11 травня - 15 травня 2020 року

Навчальний проект "Добра справа для природи"


04 травня - 08 травня 2020 року.

Практична робота. Розглянути види грунтів у нашому населеному пункті, спробувати описати їх.


27 квітня - 01 травня 2020 року

Практична робота: сфотографувати або замалювати улюблене місце біля річки або ставка на території села Ржавчик.


Я У СВІТІ

11 травня - 15 травня 2020 року.

Навчальний проект "Я - українець (українка)"


04 травня - 08 травня 2020 року.

Написати міні - твір "Мої мандри рідною Україною"


27 квітня - 01 травня 2020 року

Виконати навчальний проект "Мандруємо країнами Євросоюзу" (країна на вибір учня)


МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

11 травня - 15 травня 2020 року

Практичне завдання. Повторити вивчені протягом семестру пісні.


04 травня - 08 травня 2020 року.

В підручнику усно дати відповіді на запитання с. 166 - 167.


27 квітня - 01 травня 2020 року

В  підручнику опрацювати с. 160 - 165.

Прослухати пісню "Чого вчать у школі" музика В. Шаїнського, слова

М. Пляцковського:   https://www.youtube.com/watch?v=GYGhJ3sgzbM

Прослухати і заспівати пісню "Засмутилось кошеня" музика І. Кириліної, слова

П. Воронька: https://www.youtube.com/watch?v=W84j9rW0qpY


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

11 травня - 15 травня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 112 - 113.

Виконати композицію на тему "Садки цвітуть" (акварельні фарби)


04 травня - 08 травня 2020 року.

В підручнику опрацювати с. 134 - 138.

Виконати тематичну композицію на тему "Україна - моя Батьківщина" (акварельні фарби).


27 квітня - 01 травня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 129 - 133.

Тематичне завдання: створення дизайну вітрини магазину. (матеріали на вибір)


ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

11 травня - 15 тавня 2020 року

Робота з картоном та папером. Практична робота. Виготовлення Великоднього кошика.


27 квітня - 08 травня 2020 року.

Повторити техніку пап*є - маше. Звернути увагу на послідовність роботи при виготовленні робіт за допомогою техніки пап*є - маше.

Практична робота: виготовлення декоративної тарілочки.

Преглянути практичний матеріал: https://www.youtube.com/watch?v=lg63k03LSL8


ОСНОВИ ЗДОРОВ*Я

11 травня - 15 травня 2020 року

Виконати навчальний проект на тему "Здоров*я - усьому голова"


04 травня - 08 травня 2020 року.

Виконати навчальний проект на тему "Відомі параолімпійці України".


27 квітня - 01 травня 2020 року.

Тема. Розвиток творчих здібностей. Заохочення однолітків до здорового способу життя. 

Download
Презентація
Розвиток творчих здібностей.pdf
Adobe Acrobat Document 3.3 MB

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА

Тема. Стрибкові вправи

Ознайомитися із різними видами стрибкових вправ:

https://www.youtube.com/watch?v=I03AP0M8CyE

https://www.youtube.com/watch?v=EAt2Q1FKYbc

Основи здоров*я           6  клас

14 травня, 21 травня 2020 року

Тема. Поведінка в екстремальних ситуаціях.

Download
Презентація
Екстремальні ситуації.pdf
Adobe Acrobat Document 1.8 MB
Download
Презентація
Перша допомога.pdf
Adobe Acrobat Document 844.0 KB

30 квітня, 07 травня 2020 РОКУ.

Тема. Безпека руху велосипедиста

Download
Презентація
Ти - велосипедист.pdf
Adobe Acrobat Document 962.5 KB
Download
Презентація
Правила дорожнього руху для велосипедист
Adobe Acrobat Document 833.1 KB

Основи здоров*я        7 клас

18 травня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 114 - 117, параграф 30

Тема. Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Туберкульоз

Download
Презентауція
Туберкульоз.pdf
Adobe Acrobat Document 858.9 KB

04 травня, 11 травня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 108 - 113, параграфи 28, 29.

Тема. Профілактика захворювань, що набули соціального значення ВІЛ/СНІД. Причини і наслідки стигмації і дискримінації

Download
Презентація
ВІЛ СНІД.pdf
Adobe Acrobat Document 1.4 MB

Основи здоров*я                8 клас

18 травня 2020  року

В підручнику опрацювати с. 139 - 141.

Тема. Інформаційна безпека

Download
Презентація
Інформаційна безпека.pdf
Adobe Acrobat Document 8.7 MB

11 травня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 133 - 138, параграф 29.

Тема. Загроза тероризму

Download
Презентація
Загроза тероризму.pdf
Adobe Acrobat Document 1.9 MB

04 травня 2020 року

В підручнику опрацювати с. 128 - 132, параграф 28

Тема. Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність

Download
Презентація
Протидія торгівлі людьми.pdf
Adobe Acrobat Document 7.7 MB

27 квітня 2020 року.

В підручнику опрацювати с. 125 -127, параграф 27

Тема. Захист від кримінальних небезпек

Download
Презентація
Кримінальна небезпека..pdf
Adobe Acrobat Document 6.0 MB